Românii fac talente

Avem multe calități. În principiu suntem primitori, veseli, răbdători, avem umor, fete frumoase și știm să facem haz de necaz. Avem și câteva vârfuri, unele abia descoperite și care merită tot respectul și admirația noastră.

Dar avem și multe neajunsuri. Prea multe. Mă abțin în a le spicui pentru a nu afecta atmosfera festivă din jurul proaspăt încheiatei sărbători pascale de care, cu excepția mieilor, ne-am bucurat cu toții. Aș puncta un singur cusur. Major. Românii nu au talent la vot! Dacă nu mă credeți, uitați-vă la conducătorii noștri. Și dacă în cazul votului electoral avem circumstanțe atenuante, în cazul emisiunii ProTv-ului chiar aveam de unde alege. Asta dacă nu cumva alegerile au fost Luni iar rezultatul se cunoștea de Duminică.

Mereu a fost un subiect la modă contestarea deciziilor unui juriu fie el restrăns sau de proporții naționale. Mamaia (când chiar se uita cineva), orice concurs de miss, alegerea insipidei de la Răzvan și Dani, alegerea celui mai năpăstuit dansator și multe altele. Imprevizibile sunt alegerile tale, române! Dar, decizia de aseară prin care un textier a câștigat o grămadă de bani, când lângă el chiar erau câteva supertalente, a scandalizat pe lângă opinia publică pe mine și pe Dan Diaconescu. Dănuț, mi-ai luat-o înainte cu Elodia și Magda Ciumac, da pe Țuțu n-ai exclusivitate. Combatem amăndoi.

Despre Țuțu. N-am nimic împotriva, dar nici în favoarea lui. Care e de fapt talentul lui ieșit din comun? Vocea? Am auzit oi cântând mai bine. Dansul? Pinocchio l-ar face din glezne. Probabil că are talent la revoltă pe text, dar cu absolut nimic mai presus decât Puya, Paraziții, Guess Who (scuzați ignoranța, sunt profan în materie de hip hop) sau cine mai câștigă o pâine din ponegrirea sistemului. Nu e nici mai orfan sau mai neajutorat decât alți zeci, poate sute de mii de români, dacă ăsta se poate numi talent.

Sigur, îl respect ca om pentru că în ciuda greutăților a reușit să nu se piardă și să creadă în ceva. Dar pentru asta e altă emisiune vineri pe același post. Nu mai erau locuri acolo sau potul era mai mic? S-a tot insistat pe ideea de spectacol. Vă rog să ridice două degete cine ar plăti un bilet la Țuțu. Sau cine l-ar chema la o petrecere privată. Sau măcar cine a rezistat la a doua reprezentație de aseară.

Sau poate că am îmbătrânit eu. Ba nu, că momentul Cosmin cu beatbox și Robo mi-a plăcut nespus. De fapt, în afară de momentul aberant cu învârtitul nevestei mi-au plăcut mai toți. La fel cum mi-au plăcut și câțiva pierduți prin semifinale. Vreau totuși să cred că Țuțu a fost un tolerat scăpat de sub control decât să mă gândesc că la noi românii cazul bate glasul. Refuz să cred că talentul de veacuri al românilor e oropsirea.

Mai bine mergeam la meci. Măcar știam pe cine să înjur.

2 comentarii

Din categoria Fără categorie

2 răspunsuri la „Românii fac talente

  1. mom

    O , daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!! Ca sa nu ma mai enervez , n-am sa ma mai uit la urmatoarea editie !

  2. nomather

    Mesajul lui Tutu (cel prezentat la „emisiunea” despre care se face vorbire) este exact opus mesajului clasic din Hip-Hop/rap. In general piesele de hip-hop sunt bazate pe , asa cum ai spus, mesaje „contra” sistemului.
    Dar asta nu e un talent. Parerea mea.
    P.S Probabil ca la romani termenul de talent se confunda cu definitia de pe hi5.

Lasă un comentariu